ברוכים הבאים לאתר החדש של מגן טכנולוגיות

צילום קווי ביוב

צילום קווי ביוב הוא תהליך של צילום פנים צנרת הביוב באמצעות מצלמות מיועדות. צילום ביוב נדרש בעיקר על מנת לזהות תקלה כלשהי במערכת הביוב, סתימות, נזילות ועוד ומניעת תקלות עתידיות אפשריות.

אם בעבר נדרשו בעלי המקצוע לרדת פיזית אל הביוב, לחפור או להרוס, בימינו בעזרת אמצעים טכנולוגיים ומצלמות ביוב מתקדמות ניתן לזהות את מקור הסתימה והתקלה בקלות יחסית, בלי לכלוך והרס מיותר של תשתיות וצינורות.

בעלי מקצוע המוסמכים ומיומנים בכך יכולים להגיע לעומק צנרת הביוב ולקבל תמונה מדויקת של המצב, ולחסוך בזמן, הוצאות ובלגן.

מתי נדרש לבצע צילום קווי ביוב?


אלו המקרים העיקריים בהם נדרש לבצע צילום קווי ביוב:

נזילות בביוב – ישנן נזילות שלא תמיד ניתן לאתר באמצעות העין בלבד. במקרים אלו, ייעשה שימוש בציוד מתקדם המאתר את מיקומה המדויק של הנזילה, ומסייע לאנשי המקצוע להתכונן לפעולת התיקון. כמה מהסיבות שעלולות לגרום לנזילות:

בלאי של צינורות ומחברים של תשתית הצנרת, פיצוץ, קרע או נקב בצנרת, איטומים לא תקינים ועוד.

סתימות בצנרת הביוב – סתימה בצנרת הביוב היא אחת מהבעיות הנפוצות והלא נעימות, היא יכולה לגרום לבלגן ואי נוחות רבה, הצפות, ריחות רעים ובעיות תברואתיות שונות. סתימות יכולות להיווצר מכמה גורמים –

הצטברות של נייר טואלט או עצמים שונים- חיתולים, סמרטוטים מגבות ועוד אשר נתקעים בחלל הצנרת.

חדירה של שורשי עצים מתחת לאדמה אל צנרת הביוב.  כשלים בבנייה או תכנון לקוי.  הצטברות שומנים בדפנות הצנרת – עלול להיווצר במוסדות, מסעדות או מפעלים.

היתרי בנייה מטעם הרשויות – לפני קבלת היתר בנייה, יש להציג צילום קווי ביוב בפני הרשות על מנת לוודא שמערכת הביוב תקינה לפני תחילת העבודה באזור.


איך עובד תהליך צילום קווי ביוב


שלב ההכנה –  בחינת הקרקע, הכרה של מערכת הביוב לפני הצילום, בחינה של שרטוטים, שטיפה מקדימה של פתח הביוב לאפשר הכנסה של המצלמה.

שלב הצילום –  צילום קווי ביוב מתבצע ע"י הכנסת מצלמה עם סיב אופטי או רובוטית וצילום של שטח פנים הביוב. המצלמה מצויידת עם אור מובנה וממוקמת בקצה של הכבל. בעל המקצוע מקבל בשידור חי וידאו אל מוניטור טלוויזיה, ואז ניתן לראות את מה שקורה בחלקים הפנימיים של צנרת הביוב עד לפרטים הכי קטנים, ולזהות את מקור הבעיה.

הפקת מסקנות ודוחות – השלב בו מבינים מהי הבעיה – עם סיום צילום קווי ביוב אנו מפיקים סרטון, תמונות גרפיות ודוח איתור מסודר המפרט את הליקויים שנמצאו בעזרת המצלמה.

פיתרון הבעיה – לאחר שהבנו מה גורם לתקלה נוכל להתאים את הפיתרון המתאים ביותר, פעמים רבות ניתן לאתר את הבעיה ולטפל בחסימה מבלי לבצע שום חפירה. כל מה שצריך לעשות הוא לבצע שטיפה של המערכת באמצעות סילון מים הפועל בלחץ גבוה או לטפל בבעיה בעזרת ”נחש“. לפעמים מדובר בשורשי עצים החוסמים את הניקוז ואז צריך לבצע פינוי של השורשים הללו.


מצלמות ביוב


תהליך צילום קווי ביוב מתבצע ע"י מצלמות ביוב, המתחלקות לשני סוגים עיקריים- מצלמות דחיפה ומצלמות רובוטיות. מצלמות ביוב הן כלי שימושי ויעיל אשר מאפשר לאנשי המקצוע להגיע לעומק צנרת הביוב ולקבל תמונה מדויקת של המצב, ולחסוך בזמן, הוצאות ובלגן.

ניתן לראות תמונה משודרת בזמן אמת על מסך ישירות מהמצלמה בתוך הביוב, בכך לזהות את מקור התקלה ולאפשר את הטיפול המתאים ביותר.

אלו סוגי מצלמות הביוב שתוכלו למצוא אצלנו במגן טכנולוגיות:

מצלמת דחיפה – מצלמה עם כבל ארוך המוחדרת אל תוך צנרת הביוב, מצד אחד של המצלמה יש סיב אופטי דק במיוחד שיכול להאיר ולשדר תמונה באיכות טובה, מהצד השני יש צג. בעל המקצוע צופה בזמן אמת בתמונה המשודרת ויכול לראות ולזהות היכן הסתימה או התקלה.

מצלמה רובוטית – מצלמה מתקדמת המורכבת על רובוט זעיר על גלגלים, הניתנת לשליטה מרחוק. הרובוט מספק קשת רחבה של נתונים תוך כדי תנועה כמו שיפועים, לחצים, מיקומים ועוד. אף על פי שהתפעול שלה דורש מיומנות, היא אמינה מאוד ובטוחה לשימוש גם בתשתית ביוב עירונית.

מצלמת שוחות- מיוחד בש.ח מגן טכנולוגיות, מצלמת שוחות תוצרת Ritec גרמניה –

מצלמה חדישה ומתקדמת במיוחד. להבדיל ממצלמת דחיפה או רובוטית, מצלמת השוחות  משמשת לצילום וסריקת הקו מבלי להחדירה לקו. הסריקה מתבצעת כאשר מורידים את המצלמה לשוחה ומעמידים אותה אל מול פתח הצינור בעזרת מוט טלסקופי. בעזרת המצלמה ניתן לסרוק כמה עשרות מטרים ראשונים של הקו. מדובר במצלמה צבעונית ברזולוציה גבוהה מאוד, בעלת זום חזק ותאורת לד עוצמתית.


ש.ח מגן טכנולוגיות


ישנה חשיבות לשילוב בין מכשירים ומצלמות מתקדמות ובין היכולת לנתח את המידע המתקבל, להבין איפה הבעיה ממוקמת, ואיך לפתור אותה על הצד הטוב ביותר. לכן כאשר אתם נתקלים בבעיה במערכת הביוב מומלץ לפנות לאנשי מקצוע המוסמכים ומיומנים לכך.

חברת ש.ח מגן טכנולוגיות פועלת בתחום התשתיות, שפכים והביוב שנים רבות.

אנו בעלי ניסיון רב בצילום קווי ביוב, עם צוות מקצועי ומיומן שיודע לתפעל את הציוד המתאים, ולמצוא את הפיתרון הנכון ביותר. מוזמנים ליצור איתנו קשר לכל בירור או שאלה.

Scroll to Top
דילוג לתוכן