ברוכים הבאים לאתר החדש של מגן טכנולוגיות

כיצד מאתרים נזילות בצנרת תת-קרקעית?

הקושי הגדול באיתור נזילות שמתרחשות בצנרת תת-קרקעית הינו שלא רואים אותן מיד. מים הנוזלים מתוך צנרת שטמונה בקרקע, נספגים בקרקע עצמה ולעיתים נדירות ורק לאחר זמן רב, עלולים גם לצוץ על פני הקרקע. האינדיקציה הראשונה שיש נזילה בצנרת תת-קרקעית היא כאשר צריכת המים עולה ללא שום סיבה נראית לעין.

אם הגעתם למצב בו עולה חשד לנזילה בצנרת תת-קרקעית, אתם תצטרכו לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה, על מנת לתקנה באופן המתאים והנכון ביותר. איך מאתרים את הנזילה? התשובה בהמשך.

 

נזילות בצנרת תת-קרקעית – מדוע הן קורות?

לכאורה, מניחים צינור במקומו וזהו, לא חושבים יותר על מה קורה בו. אבל נזילות קורות והן עשויות להיגרם בשל מגוון סיבות הכוללות, בין היתר: פיצוץ בצינור, קרע או אפילו נקב קטן – הנגרמים לעיתים בשל אי עמידה בלחץ. צנרת מים הינה תשתית אשר לאורך זמן יכולה לגלות סימני בלאי וחולשה. מים העוברים בלחץ בצינור תמיד יחפשו את הדרך הקלה החוצה ואם הצינור, מחבר כלשהו או אטם כושלים, המים יפרצו משם.

 

איך ניתן לאתר נזילה בצנרת תת-קרקעית?

הבעיה היא איתור נזילות בצנרת תת קרקעית, מכיוון שכאשר היא קיימת, לוקח לעיתים זמן רב לגלות שהיא קורית ולרוב לא יהיו סימנים חזותיים ישירים לנוכחותה. כאשר יש נזילה תת-קרקעית, במרבית המקרים המים פשוט נספגים בקרקע או מחלחלים למטה בחומר בו מוטמן הצינור. רק במידה ואין למים לאן לצאת כלפי מטה, הם יתחילו לטפס מעלה ככל שיותר מים מצטברים.

המודעות לקיומה של נזילה תת-קרקעית יופיע ברוב הפעמים כאשר היא כבר קיימת זמן מה ולרוב הסימן הראשון יהיה עליה חדה בעלויות צריכת המים. זאת, בתנאי שמדובר במקור לנזילה הממוקם בין מונה המים שלכם לדירה. אם הנזילה היא לפני המונה שלכם, היא תורגש בעיקר על ידי ירידת לחץ במידה כלשהי. כמובן שבמקרה כזה עליכם ליידע את הרשויות והן תהיינה אחראיות לטפל בבעיה.

איתור נזילות תת קרקעיות היה, בעבר, משימה קשה ומייגעת. נהוג היה לבצע חפירות לאורך תוואי הצנרת, דבר שבעצמו עלול היה לגרום לנזק לצנרת – בנוסף לנזילה הקיימת.

כיום ישנם אמצעים טכנולוגיים משוכללים המסייעים לאתר נזילות מסוגים שונים, כולל כאלו הנמצאות מתחת לקרקע, מבלי ליצור נזק סביבתי גדול ומבלי לדרוש עבודה פיזית קשה רק כדי לאתר את מקור הנזילה. אמצעים אלו מאפשרים איתור מהיר ומדויק של מקורות נזילה מסוגים שונים וכך ניתן להתמקד בתיקון נקודתי עם הפחתה ניכרת של גרימת הפרעה או נזק סביבתי זמני.

 

באיזה ציוד ניתן להיעזר לאיתור נזילה תת קרקעית?

האמצעים העומדים כיום לרשות מי שמעוניין לאתר מקור נזילה כוללים מצלמות טרמיות, מכשור העושה שימוש בגז, מצלמות המוחדרות לתוך הצנרת וגם מכשור הפועל באמצעים אקוסטיים.

לכל מקרה המצריך איתור ניתן להתאים את סוג המכשור המתאים, לפי תכונותיו.

אחת הדרכים המהירות והיעילות לאיתור נזילות הינה באמצעות מצלמה טרמית. באמצעות המצלמה ניתן לייצר תמונה המציגה על גבי מסך את גווני החום והקור של האזור המצולם. נזילת מים תיצור שינוי של הטמפרטורה בסביבתה והמצלמה הטרמית יכולה להצביע על מיקום זה בקלות. כך מתאפשרת פתיחת ריצוף או חפירה מאד נקודתית, במקום הרס סביבתי גדול ורחב היקף.

ומה עושים כאשר נסיבות המקרה אינן מאפשרות שימוש במצלמה טרמית? פתרון אפשרי אחד הוא השימוש במיכשור אקוסטי – הפועל על גלי קול. המכשיר יודע לזהות שינויים בגלי קול וכך יכול להצביע על מיקומה של הפרעה בגלי הקול הנובעים מהצינור. ההפרעה הזו הינה שינוי באופי גלי הקול הנובע מקיומה של נזילה שדרכה יוצאים מים בלחץ שונה מזה של זרימתם בתוך הצינור.

קיימות גם שיטות איתור באמצעות גז – כאלו המצריכות ריקון של הצנרת וכאלה שלא – אך בשתיהן הגז דולף החוצה מן הצנרת במקומות בהם ישנה נזילה וכך ניתן לאתר את המיקום הדורש בדיקה ותיקון.

שיטה נוספת למציאת ואיתור נזילה בצנרת מתבססת על שימוש במצלמות המוחדרות לתוך הצנרת. שיטה זו יעילה ומקובלת במיוחד כאשר מדובר בצנרות ביוב גדולות ורחבות.

 

היכן ניתן להשיג ציוד איכותי לאיתור נזילות?

על מנת לוודא שאתם רוכשים ציוד איכותי שיאפשר לכם לאתר ביעילות כל נזילה, ובמיוחד נזילות תת-קרקעיות, חשוב מאד שתרכשו את הציוד הנדרש מחברה ותיקה ומנוסה אשר מקפידה לשווק ציוד איכותי ואשר תהיה תמיד שם עבורכם כדי לסייע ולהעניק שרות במידה ויידרש. אם אתם רוצים את הטובים ביותר – אלה אנחנו.

 

מי אנחנו?

נעים להכיר, אנו חברת ש.ח. מגן טכנולוגיות בע״מ. החברה הוקמה בשנת 1998 ופעילותנו מקיפה מגוון רחב של תחומים כאשר אנו נסמכים על הניסיון הרב שכבר הספקנו לצבור בכולם. כל הפעילות שלנו קשורה לעולם התשתיות וכוללת את התחומים הבאים:

  • טיפול בשפכים
  • פתרונות מים
  • איתור תשתיות ותקלות חשמל
  • התקנות
  • אספקה ותחזוקה של ציוד

ועוד.

אנו מתמחים בהתאמה מדויקת של המוצר הדרוש לכל לקוח ודואגים ללוות כל אחד מלקוחותינו בכל שלבי התהליך, החל מבדיקות נדרשות, תיאומים שונים, התקנות, מתן גיבוי נדרש לציוד וגם שירות תיקונים ואחזקה.

 

דברו איתנו

אנו מתגאים בכך שאנו מציעים ציוד ומגוון שירותים תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אם אתם נדרשים לאתר נזילה תת-קרקעית, תנו הצצה להיצע ציוד האיתור שאנו מציעים על ידי הקלקה קלילה כאן. תוכלו, כמובן, גם ליצור עמנו קשר טלפוני במספר 04-8404155 ואנשינו ישמחו לתת לכם מענה בכל שאלה או תהייה. נשמח לסייע לכם לפתור כל בעיה ולצייד אתכם באמצעים הנדרשים לשם כך.

Scroll to Top
דילוג לתוכן