ברוכים הבאים לאתר החדש של מגן טכנולוגיות

איתור נזילות מים בקיר – כל מה שצריך לדעת

נזילות מים בקיר מופיעות ברגע בו הכי לא מתאים – ובינינו, איזה רגע בכלל מתאים לנו כדי לגלות שיש לנו נזילה בתוך הקיר? איך מגלים? רואים כתם של שינוי גוון על הקיר, הוא הולך וגדל וכאשר כבר ממש שמים לב, ניגשים ורואים שהוא רטוב למגע. 

לפעמים בשלב הזה כבר מגיע שכן ומתלונן שמופיע אצלו כתם רטיבות בתקרה, או במקום כלשהו ובמקרים חמורים יותר הכתם מופיע אך אינכם רואים אותו כיוון שהוא במיקום נסתר – כמו מאחורי רהיט כבד. במקרים כאלו, אתם עלולים לשים לב לכך שיש נזילה רק אחרי שיופיע ריח של טחב או עובש.

אם הגעתם למצב בו ישנם סימנים לנזילת מים בתוך הקיר, אתם תצטרכו לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה, על מנת לתקנה באופן המתאים והנכון ביותר. איך מאתרים את הנזילה? התשובה בהמשך.

נזילות מים בתוך הקיר – מדוע הן קורות?

מים זורמים בצינור בלחץ והם תמיד מחפשים את הדרך הקלה והמהירה ביותר החוצה. אם הצינור תקין – המים יצאו מהיכן שהתכוונתם. אם יש בלאי כלשהו בצינור עצמו, באחד המחברים שעליו או אפילו באיטום שבין המחברים לצינור – החלק הזה יהיה החולייה החלשה וייכנע ללחצם של המים. מזל טוב – נולדה לכם נזילה.

 

איך ניתן לאתר מקור של נזילת מים בקיר?

הבעיה היא מציאת המקור של נזילות בקיר, מכיוון שבמקרים של נזילה, לוקח לעיתים זמן רב לגלות את קיומה – לא תמיד יהיו סימנים נראים לעין לנוכחותה באופן מיידי. כאשר יש נזילת מים מצנרת הנמצאת בתוך הקיר, המים נספגים בתוכו או מחלחלים למטה מכוח הכבידה. בחפשם דרך מוצא, המים יופיעו בשלב מסויים על פני הקיר עצמו וכך מתגלה העובדה שהנזילה קיימת. 

סימנים לקיומה של נזילה בקיר יופיעו כאשר היא כבר קיימת זמן מה ומרגע זה, חשוב מאד לבצע כמה שיותר מהר איתור וגילוי של מקור הנזילה המדויק. 

איתור נזילות בקירות היה, בעבר, משימה קשה ומייגעת. נהוג היה לפתוח את הקיר סביב אזור הופעת הרטיבות, פעולה העלולה לגרום לנזק נוסף לצנרת – בנוסף לנזילה הקיימת. 

כיום קיימים אמצעים טכנולוגיים משוכללים המסייעים לאתר נזילות מסוגים שונים, כולל כאלו הנמצאות בתוך קירות, מבלי ליצור נזק סביבתי גדול ומבלי לדרוש עבודה פיזית קשה רק כדי לאתר את מקור הנזילה. אמצעים אלו מאפשרים איתור נזילות בקיר באופן מהיר ומדויק הכולל מציאת מקורות הנזילה על מנת להתמקד בתיקון נקודתי עם הפחתה ניכרת של גרימת הפרעה או נזק סביבתי זמני. 

 

באיזה ציוד משתמשים לביצוע גילוי נזילות מים בקירות?

האמצעים העומדים כיום לרשות מי שמעוניין לבצע גילוי נזילות בקירות כוללים מצלמות טרמיות, מצלמות המוחדרות לתוך הצנרת וגם מכשור הפועל באמצעים אקוסטיים. לכל מקרה המצריך איתור ניתן להתאים את סוג המכשור המתאים, לפי תכונותיו. במהלך ביצוע איתור נזילות בעיות נפוצות יכולות לנבוע מחוסר התאמה בין הציוד בו משתמשים לאופי הנזילה – חשוב מאד לוודא שציוד הבדיקה איכותי וכי המפעיל יודע כיצד ליישמו בשטח באופן מקצועי.

אחת הדרכים המהירות והיעילות לביצוע גילוי נזילות בקיר הינה שימוש במצלמה טרמית. המצלמה מאפשרת להציג תמונה על גבי מסך בה רואים את גווני החום והקור של האזור המצולם. מקור נזילת המים ייצור שינוי בטמפרטורה של סביבתו והמצלמה הטרמית יכולה להצביע על מיקום זה בקלות. כך מתאפשר לבצע פתיחה מאד נקודתית של הקיר, במקום הרס סביבתי גדול ורחב היקף. 

ומה אם המקרה אינו מאפשר שימוש במצלמה טרמית? אחד הפתרונות הינו שימוש במיכשור אקוסטי – הפועל על גלי קול. באמצעות היכולת לזהות שינויים בגלי קול, יכול המכשיר להצביע על מיקומה של הפרעה בגלי הקול הנובעים מהצינור. ההפרעה הזו משקפת שינוי באופי גלי הקול – אשר נובע מקיומה של נזילה שדרכה יוצאים מים בלחץ שונה מזה של זרימתם בתוך הצינור. 

בשיטה נוספת המשמשת למציאת ואיתור נזילות בצנרת מתבססים על שימוש במצלמות המוחדרות לתוך הצנרת. שיטה זו יעילה ומקובלת במיוחד כאשר מדובר בצנרות ביוב גדולות ורחבות. 

 

היכן ניתן להשיג ציוד איכותי לאיתור נזילות?

על מנת לוודא שאתם רוכשים ציוד איכותי שיאפשר לכם לאתר ביעילות כל נזילה, כולל נזילות של מים בתוך קירות, חשוב מאד שתרכשו את הציוד הנדרש מחברה ותיקה ומנוסה אשר מקפידה לשווק ציוד איכותי ואשר תהיה תמיד שם עבורכם כדי לסייע ולהעניק שרות במידה ויידרש. אם אתם רוצים את הטובים ביותר – אלה אנחנו.

 

מי אנחנו?

נעים להכיר, אנו חברת ש.ח. מגן טכנולוגיות בע״מ. החברה הוקמה בשנת 1998 ופעילותנו מקיפה מגוון רחב של תחומים כאשר אנו נסמכים על הניסיון הרב שכבר הספקנו לצבור בכולם. כל הפעילות שלנו קשורה לעולם התשתיות וכוללת את התחומים הבאים:

  • טיפול בשפכים
  • פתרונות מים
  • איתור תשתיות ותקלות חשמל
  • התקנות
  • אספקה ותחזוקה של ציוד

ועוד.

אנו מתמחים בהתאמה מדויקת של המוצר הדרוש לכל לקוח ודואגים ללוות כל אחד מלקוחותינו בכל שלבי התהליך, החל מבדיקות נדרשות, תיאומים שונים, התקנות, מתן גיבוי נדרש לציוד וגם שירות תיקונים ואחזקה.

 

דברו איתנו

אנו מתגאים בכך שאנו מציעים ציוד ומגוון שירותים תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אם אתם נדרשים לאתר נזילה של מים בקיר, תנו הצצה להיצע ציוד האיתור שאנו מציעים על ידי הקלקה קלילה כאן. תוכלו, כמובן, גם ליצור עמנו קשר טלפוני במספר 04-8404155 ואנשינו ישמחו לתת לכם מענה בכל שאלה או תהייה. נשמח לסייע לכם לפתור כל בעיה ולצייד אתכם באמצעים הנדרשים לשם כך.

Scroll to Top
דילוג לתוכן